Opakowania spożywcze i ich przeznaczenie
Jakie powinny być opakowania spożywcze, aby kusiły klientów?
Ludzie są wzrokowcami i wbrew pozorom nie rozsądek decyduje najczęściej o wyborze kupowanych produktów, ale właśnie interesujące opakowanie. Które z nich cieszą się największą popularnością?
Kształt czy kolor – co ma większe znaczenie przy wyborze opakowania spożywczego?
Ważny jest całościowy ogląd - opakowania spożywcze musi po prostu być ciekawe, przyciągające wzrok i inne od konkurencyjnych. Nieważne, jakim środkiem zostanie ten cel osiągnięty. Jeśli chodzi o opakowania spożywcze, najlepiej jest używać szaty graficznej związanej z jedzeniem, przedstawianej w smakowitej formie. Innym sposobem na opakowania spożywcze jest stosowanie zaskoczenia i wykorzystywanie na przykład wizerunku zwierząt do tworzenia nowych skojarzeń.
Czego unikać tworząc opakowania spożywcze
Należy pamiętać, że opakowanie ma się klientowi kojarzyć pozytywnie. Najlepiej rezygnować więc z dosłownych obrazów zwierząt przy wyrobach mięsnych czy niedopracowanych etykietek.