Pozycjonowanie strony, a ciekawostki dotyczące kampanii AdWords

Pozycjonowanie strony, a ciekawostki dotyczące kampanii AdWords

W początkowym okresie działania kampanii warto przyjąć pewien limit budżetu swego rodzaju pułap bezpieczeństwa, aby zapobiec stratom w związku z niższą skutecznością kampanii na starcie.


Pozycjonowanie strony, a nowe narzędzia marketingu

Taka sytuacja jest całkiem normalna: kampanie AdWords wymagają bieżących działań optymalizacyjnych, szczególnie kilka dni i tygodni po uruchomieniu. Zdarzają się też sytuacje odwrotne, czyli bardzo spektakularne sukcesy: już w pierwszym dniu działania kampania staje się głównym źródłem sprzedaży., jeżeli między innymi chodzi o pozycjonowanie strony http://mateuszkozlowski.pl/.


Wówczas limitowanie dziennych wydatków jest posunięciem nieracjonalnym. Oczywiście mowa tu o sytuacji, w której firma ma odpowiednie moce przerobowe, aby obsłużyć wszystkich klientów, a ROI uruchomionej kampanii jest zdecydowanie dodatni. Czasami nowi reklamodawcy otrzymują od Google lub agencji reklamowej kupon promocyjny, zachęcający do rozpoczęcia pracy z AdWords i pozwalający ograniczyć wydatki w początkowej, najtrudniejszej fazie funkcjonowania kampanii.


Może to być na przykład kupon o wartości 220 zł do wydania na reklamę. Skorzystanie z tej kwoty wiąże się najczęściej z pewnymi wymogami, np. wydaniem w pierwszym miesiącu od wprowadzenia kuponu 100 zł z własnych środków. Kupony promocyjne mają zróżnicowaną wartość i warunki wykorzystania. Coraz częściej spotyka się sformułowanie „marketing w wyszukiwarce” zamiast „reklama w wyszukiwarce”.


Dziś, dzięki narzędziom dostępnym w sieci, wystarczy dodać do kampanii reklamy z dwoma różnymi nagłówkami, trochę poczekać i sprawdzić wyniki. Co ważne, uzyskuje się w ten sposób znacznie więcej danych (na przykład dla każdej z reklam) niż w przypadku ulotek i kuponów do wycięcia, jeżeli wskazuje się na pozycjonowanie strony. Mogą to być takie informacje, jak: czas spędzony na stronie; liczba odwiedzonych podstron; czas od pierwszych odwiedzin do zakupu; miejscowości, z których pochodzi ruch czy rodzaj urządzenia (komputer, tablet, telefon).